Kā uzturēt savu sirdi veselu

Kardiologs ir tas ārsts, kuru šķietami apmeklē tikai veci cilvēki, kuriem ir sirds problēmas. Bet patiesībā kardiologs ik dienu strādā ar cilvēkiem dažādās vecuma grupās, jo problēmas ar sirds veselību nešķiro pēc vecuma un dzimuma, tās var būt gan bērniem, gan jauniem cilvēkiem, gan pusmūžā. Sirds veselībā lielu lomu spēlē iedzimtība, bet otrs nozīmīgais faktors ir dzīvesveids. Un šī sadaļa jau ir katra paša rokās.

Lūk, 4 galvenie faktori, kas kaitē sirds veselībai un kurus vajadzētu izskaust no ikdienas: 

http://zte-mobile.lv/4-galvenie-sirds-veselibas-kaitnieki/

Tāpat atgādināsim arī tos labos paradumus, kas var palīdzēt uzturēt sirdi veselu visa mūža garumā. Tie nāks par labu ne tikai sirdij, bet vispār veselībai kopumā.

  • Ūdens – no iekšpuses un ārpuses

Labai sirds veselībai ir svarīgi rūpēties par optimālu ūdens daudzumu organisma iekšienē. Regulāra un pietiekama ūdens dzeršana jāpadara par savu ikdienas paradumu. Tāpat sirds veselībai par labu nāks, ja ūdeni izbaudīsiet arī ārīgi – peldot, vingrojot ūdenī, kas ļaus uzlabot fizisko formu un sniegs tik vajadzīgo sportisko slodzi.

  • Pastaigas katru dienu

Regulāra un vismaz 40 minūtes gara pastaiga katru dienu ir labs veids, kā sniegs sirdij minimālo kardio slodzi un uzturēt veselību labākā stāvoklī. Pastaiga ir universāla nodarbe, jo tā piemērota visos vecumos un der arī tiem, kuri veselības dēļ nevar sportot aktīvi.

  • Veselīgs miegs

Vismaz 7 stundu miegs ļauj sirdij atpūsties un uzkrāt spēkus jaunai dienai. Miega laikā samazinās stress, elpošana kļūst lēnāka, organisms atpūšas un atjaunojas.

  • Darba un atpūtas balanss

Ilgstoša darba slodze bez brīvdienām ir bīstama sirds veselībai. Vislabāk, ja tomēr atradīsiet iespēju kaut vai dažām brīvdienām katru mēnesi, kad atpūsties kopā ar mīļiem cilvēkiem, gūt pozitīvas emocijas.

  • Stresa līmeņa regulēšana

Stress ir viens no būtiskiem kaitniekiem sirds veselībai. Arī nervu sistēmai. Tāpēc jāiemācās regulēt stresa daudzumu savā ikdienā, lai tas ilgstoši nebūtu augstā līmenī.

  • Dārzeņi un labie tauki katru dienu

Uzturā ik dienu nepieciešams iekļaut daudz dārzeņu, vislabāk, ja tie ir sezonāli un vietējie. Tāpat jāatceras pievienot maltītēm labos taukus. Tās var būt eļļas, avokado, rieksti, sēklas un citi vērtīgi produkti, kas palīdzēs sirdij justies labi un apgādās to ar tik vērtīgajām un nepieciešamajām omega 3 un 6 taukskābēm.