Sports mēnešreižu laikā: ko par to saka speciālisti

sports-mēnešreižu-laikā

Par šo tēmu ir daudz diskusiju un arī daudz viedokļu, tāpēc apkopojām dažus ieteikumus gan no sporta speciālistiem, gan ginekologiem par to, vai mēnešreižu laikā vajag sportot, kādas aktivitātes labāk izvēlēties, kā novērtēt savu pašsajūtu un to uzlabot arī ar sportiskajām aktivitātēm.

  • Katra sieviete ir unikāla. Un no šī aspekta arī izriet visi lēmumi, kas tiek pieņemti par to, ko un cik daudz darīt “grūtajās” dienās. Ne tik daudz jāseko speciālistu ieteikumiem, bet gan savai pašsajūtai. Ja mēnešreizes norit vieglāk, bez akūtām sāpēm, nespēka, vājuma, reiboņiem, tad nekas neliedz pielāgot savām spējām piemērotu fizisko slodzi arī šajās dienās.
  • Augstas intensitātes aktivitātes nav ieteicamas. Gan sporta speciālisti, gan ginekologi norāda, ka teorētiski mēnešreižu laikā nebūtu vēlama augstas intensitātes slodze — smagumu celšana, skriešana, garas distances. Mēnešreizes organismam ir papildu slodze, kuras laikā tiek zaudētas asinis. Tāpēc smaga slodze var vainagoties ar samaņas zudumu, reiboņiem, sāpju pastiprināšanos.
  • Labāk vingrot, pastaigāties, nūjot. Kādas tad ir šīm dienām piemērotas aktivitātes, kas nevis liks zaudēt spēkus, bet gan sniegs uzmundrinājumu un mazinās mēnešreižu nepatīkamos simptomus? Tā noteikti ir mērena slodze — pastaigas ātrākā solī, nūjošana, joga, meditācija, vingrošana.
  • Pilates. Īpaši iesaka izmēģināt pilates, kas ir lēna nodarbība, tās laikā var mazināties sāpes, krampji, tiks veicināta asinsrite, atbrīvota muskulatūra. Kopumā pēc nodarbības pašajūta var ļoti uzlaboties.
  • Sporto svaiga gaisā. Ja gadalaiks un izvēlētā nodarbe to atļauj, labāk izvēlēties darboties svaigā gaisā. Tas vairos skābekli organismā, būs skaidrāka galva, vairāk enerģijas. Mēnešreižu laikā mēdz būt arī galvassāpes, tāpēc pastaigas svaigā gaisā būs laba izvēle, kas ļaus cīnīties arī ar galvassāpēm.
  • Kustības vienmēr ir laba izvēle. Nav svarīgi, cik intensīvi sieviete sporto. Svarīgāk ir saprast, ka kustība vienmēr ir labāka par pasīvu stāvokli. Tad, kad sāp, tabletes funkciju var paveikt pastaiga. Vajag tikai izmēģināt šo metodi. Protams, ka tā nederēs visām sievietēm, bet bieži vien pārāk ātri viņas padodas sāpēm un vājumam, ielien zem segas un gaida, kad šīs dienas beigsies. Tieši mērenas kustības var palīdzēt atgūt enerģiju un mazināt diskomfortu.

Vienmēr būs sievietes, kuras teiks, ka viņām mēnešreizes ir ļoti smagas, viņas nevar pat piecelties no gultas. Jā, tas ir fakts. Tomēr jāatceras, ka tas nav normāls stāvoklis, kas ir jāpacieš. Ja mēnešreizes ir ļoti smagas un pamatīgi traucē ierasto dzīves ritmu, tad ir jādodas pie ārsta un tas jāstāsta.

Pastāv iespēja, ka sieviete cieš no kādas ginekoloģiskas saslimšanas. Ginekoloģija mūsdienās ir ļoti attīstīta, lai spētu efektīvi risināt sāpīgu mēnešreižu problēmu un atbrīvotu sievieti no ciešanām vairāku dienu garumā.

Ja sāpīgas mēnešreizes ir jaunām meitenēm, kuras mācās skolā, tad mammām noteikti tam jāpievērš uzmanība. Ginekoloģija jau nav tikai pieaugušām sievietem vai grūtniecēm. Ginekoloģija attiecas uz ikvienu sievieti jebkurā vecumā.

Tāpēc mammām jāseko līdzi savu meitu pašsajūtai un vajadzības gadījumā jāved pie ārsta. Šī publikācija portālā veselam.la.lv ļaus uzzināt, kā mazināt satraukumu pirms došanās pie ginekologa. Ginekoloģija nav nekāds bieds, bet gan palīgs, kas ļauj uzlabot dzīves kvalitāti katrai sievietei. Ginekoloģija un atbilstoša ārstēšana var būt risinājums, kā neatteikties no iemīļotajām fiziskajām aktivitātēm arī mēnešreižu laikā, kā nevairīties no sporta stundām skolā, saglabāt šajās dienās labu pašsajūtu.

Protams, ka jāatceras — mēnešreizes ķermenim ir nopietns darbiņš, kas nogurdina, tāpēc šajās dienās ir svarīgi sevi vairāk pasaudzēt, ieklausīties savā ķermenī, uzņemt daudz šķidruma un veselīgu pārtiku, jo tam ir liela nozīme kopējā pašsajūtā. Labāk izvēlēties augļus, dārzeņus, sulas, ūdeni, varbūt arī nepieciešams lietot kādus dzelzs preperātus, lai kompensētu asins zudumu.